четвер, 10 жовтня 2019 р.

Не будьте байдужими: сьогодні Всесвітній день психічного здоров'я


Починаючи з 1992 року, за ініціативою Всесвітньої організації охорони здоров'я 10-го жовтня щорічно відзначається Всесвітній день психічного здоров'я. Основана мета цього дня – привернення уваги суспільства до психічного здоров’я людини, підвищення рівня обізнаності про проблеми психічного здоров’я та боротьба із соціальною стигматизацією. В наш час спостерігається тенденція здорового образу життя, але люди, головним чином, зосереджені на своєму фізичному здоров’ї: на правильному харчуванні, вправах для тіла і т. д., ігноруючи при цьому психологічні та психічні проблеми. На жаль, таке легковажне ставлення до психічних проблем може призводити до страшних наслідків.

Всесвітня організація охорони здоров'я визначає психічне здоров'я як стан добробуту, в якому людина реалізує свої здібності, може протистояти звичайним життєвим стресам, продуктивно працювати і робити внесок у свою спільноту. У цьому сенсі психічне здоров'я є основою добробуту людини й ефективного функціонування спільноти. Трохи статистики: за даними ВООЗ, кожна четверта людина у світі стикається з психічними проблемами, близько 450 мільйонів жителів нашої планети страждають на психічні захворювання, перелік яких зростає з кожним роком. Такі дані просто шокують.

Цього року Всесвітня федерація психічного здоров'я вирішила в якості основної теми Всесвітнього дня психічного здоров'я обрати «Запобігання самогубствам». Тільки уявіть собі: кожних 40 секунд хтось у цьому світі вчиняє самогубство…
Суїцидальна поведінка спостерігалася у людей протягом усієї історії людства, однак через низку комплексних факторів ситуація поступово погіршується в усіх куточках світу, і останніми десятиліттями суїцидальна поведінка серед населення досягла напрочуд жахливого рівня. Згідно з даними ВООЗ, більш як 800 000 осіб щороку помирає через самогубство, і таким чином суїцид став основною причиною смерті серед людей віком від 15 до 29 років. Традиційно вважається, що тільки дорослі демонструють суїцидальні нахили, але таке переконання є хибним. Насправді, у багатьох дітей і молодих людей спостерігається суїцидальна поведінка, спричинена жорстоким ставленням, сексуальним насильством, булінгом і кібербулінгом.

Суїцид це глобальна проблема охорони здоров’я, котра заслуговує уваги спеціалістів не тільки у сфері психічного здоров’я, але і в інших галузях також, включаючи наукові та професійні організації; організації, які допомагають пацієнтам, котрі проходять психіатричне лікування, та їхнім родинам; а також заклади освіти. Суїцид заслуговує особливої уваги від державних органів охорони здоров’я, адже саме вони повинні розробляти й реалізувати принципи та директиви, спрямовані на встановлення стратегій запобігання самогубствам та сприяння підвищенню рівня суспільного психічного здоров’я.
Насправді, кожен із нас може і повинен сприяти запобіганню розвитку психічних розладів у суспільстві – просто потрібно бути небайдужим. Звертати увагу на настрій та поведінку близьких людей, знайомих та колег. Не ігнорувати свої власні проблеми та проблеми людей навколо. Вчасно надана підтримка чи допомога може врятувати ваше власне або чиєсь життя!

Бібліотеки також долучаються до загальної ініціативи і в рамках теми Всесвітнього дня психічного здоров'я 2019 ми проводимо захід під назвою «Правовий діалог: булінг, кібербулінг, грумінг. Як убезпечити дитину?».

Немає коментарів:

Дописати коментар