вівторок, 23 квітня 2024 р.

«Без книг, як без повітря, людина жити не може» 𓍢ִ໋🀦📔

📆🔔
23 квітня є річницею народження або смерті низки відомих письменників, наприклад таких як Мігель де Сервантес Сааведра, Моріс Дрюон, Інка Ґарсіласо де ла Вега, Галдор Кільян Лакснесс, Хосе Пла та Вільям Шекспір. З цієї причини Генеральною Конференцією ЮНЕСКО було ухвалено рішення обрати саме цю дату для того, щоб віддати належне книгам, авторам, які написали їх, та законам про авторське право, які їх захищають і встановити Всесвітній день книг і авторського права.
 
🌍📚По всьому світу в цей День проводяться різноманітні заходи, спрямовані на популяризацію читання та культурних аспектів книги. Під час багатьох із цих заходів робиться акцент на важливості міжнародної співпраці та дружби між країнами. Серед заходів, що відбуваються в цей День: публічні читання книг  уголос; книжкові виставки; роздавання книжкових закладок; оголошення переможців різних літературних конкурсів; а також заходи, спрямовані на сприяння розумінню законів про авторське право та захист інтелектуальної власності авторів тощо.
 
💁Всесвітній день книг і авторського права – це чудовий привід віддати належне книгам та авторам у всьому світі та спонукати людей все більше відкривати для себе задоволення від читання, та віддати шану письменникам, які зробили і продовжують робити величезний внесок у суспільний та культурний прогрес людства.
 
З нагоди свята до вашої уваги вірші, які, сподіваємося, надихнуть вас взяти до рук книгу і читати📜.
˚. ˚.
Книги – морська глибина:
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить.
Дивнії перли виносить.
Іван Франко
 
˚. ˚.
«Книга»
Її думки, її цілюща мова
Знаходять місце в кожному із нас.
Ніхто не зможе погубити слово:
Не змиє дощ і не потопче час.
Її рядки розтоплять в серці кригу,
Лунає в них той солов'їний спів,
Що нам дарує й відкриває книга
У кожній літері її повчальних слів.
В її устах шумить і гра діброва,
Сміється небо і щебече птах.
О, як рятує нас книжкова мова
Своєю мудрістю на білих сторінках.
 
Надія Новицька
 
˚. ˚.
«Читайте книжку»
Читайте, діти, книжку – це чудово!
Вона прекрасно пам’ять розвиває.
Запам’ятайте! Книжка – знань основа,
Вона в собі багаж великий має!
 
Усе пояснить і про все розкаже,
І можна потім це обговорити,
Бо книжка мудру бесіду зав’яже.
Розкаже правду, як на світі жити.
 
Поставить ряд питань, щоб міркувати,
І фантастичні нам світи відкриє,
Вона тривоги вміє подолати,
Розрадити біду завжди зуміє.
 
І шлях до мрії зможе показати,
Та понесе в думках в далекі далі…
Важкі дороги нас навчить долати
І припинити фокуси невдалі…
 
У книжці – радість! Тож любіть читати!
У ній є мудрість і велика сила.
Вона навчить вас високо літати,
Бо дасть наснагу і чарівні крила.
 
Бо хто читає, той багато знає,
У того гарна і виразна мова.
І той мети своєї досягає,
Й живе у світі мудро і чудово.
Надія Красоткіна
˚. ˚.
«Запрошення до подорожі»
І знову у мандри запрошують книги...
В далекі часи, в дивовижні країни.
Відкриються вам таємниці великі,
Знайдете ви справді безцінні перлини.
 
Нехай не минає вас байка чи казка,
Хай міфи і вірші у душу вам линуть.
Та тільки уважно читайте, будь ласка,
Тоді лиш почуєте слово нетлінне.
 
І мудрі поради, і жарти дотепні,
Й думки, що летять крізь кордони і мури.
Усе, чим приваблює світ цей безмежний,
Усе, що дарує нам література!
                                                                       Жанна Клименко
˚. ˚.
«ДЛЯ МЕНЕ КНИГИ…»
Для мене книги – світло дня,
Для мене книги – зорі ночі...
Моя сім'я, моя рідня,
Мій розум, серце моє, очі...
Без книги я не проживу,
Вже як без вирію лелека...
Я і крізь вічність оживу
В отім святім: бібліотека...
Для вас я книгою лишусь,
Словами, строфами, рядками,
У пам'ять віршами впишусь,
У прози буйними рядками...
В енциклопедіях знайду
Для вас усі найкращі гасла,
І з ними у серця прийду,
Щоб свічка помислу не згасла,
Бо книги – то і світло дня,
Бо книги – то і зорі ночі...
Моя сім'я, моя рідня,
Мій розум, серце моє, очі.
П. Гоць
 
˚. ˚.
Бачить – не бачить
Чути – не чує,
Мовчки говорить,
Дуже мудрує.
Часом захоче –
Правди навчає;
Іноді бреше,
Всіх звеселяє.
Люба розмова, –
Будемо, діти,
З нею довіку
Жити – дружити
Хто ж то такая
В світі щаслива,
Мудра, правдива
І жартовлива?
Як не вгадали,
Стану в пригоді:
Річ коротенька –
Книжка та й годі.
Леонід Глібов

Немає коментарів:

Дописати коментар