вівторок, 7 листопада 2023 р.

Вибрані цитати видатного мислителя і письменника Альбера Камю

7 листопада виповнюється 110 років від дня народження філософа, романіста і публіциста Альбера Камю.
 
Камю називали Совістю Заходу, а сам він вважав, що письменник – це «оголений нерв епохи», який здатен відчувати «духовні потоки» кожної окремої людини і людства в цілому. Завдяки своєму особливому розумінню значення літератури і письменника Камю став одним із лідерів філософсько-мистецького напряму екзистенціалізму. Він дійсно був надзвичайно яскравим представником світової інтелігенції. Альбер Камю стверджував, що не варто шукати найвищий сенс життя – потрібно просто жити. 1957 року письменника було номіновано на Нобелівську премію з літератури «за його важливі літературні твори, які чітко і серйозно висвітлюють проблеми людської совісті у наш час».
 
Вшановуємо пам'ять письменника і надихаємося його прекрасними цитатами:
 
«Вільний той, хто може не брехати.»
 
«Свобода – це передовсім не привілеї, а обов'язки.»
 
«... без недосконалості невідчутно і щастя!»
 
«.. існує на світі щось, до чого потрібно прагнути завжди і що іноді дається в руки, і це щось - людська ніжність.»
 
«В житті повинна бути любов – одна велика любов за все життя, це виправдовує безпричинні напади відчаю, до яких ми схильні.»
 
«Людина відчуває себе самотньою, коли вона оточена боягузами.»
 
«Ви ніколи не будете щасливі, якщо продовжуватимете шукати, в чому полягає щастя. І ви ніколи не будете жити, якщо шукаєте сенс життя.»
 
«Там, де найбільше небезпеки – найбільше надії.»
 
«Рано чи пізно настає час, коли потрібно вибирати між спогляданням і дією. Це і називається: стати людиною.»
 
«Моя біда в тому, що я все розумію.»
 
«Не йди попереду мене – я можу не встигнути. Не йди позаду мене – я можу завести не туди. Просто йди поруч зі мною і будь моїм другом.»
 
«Єдине, що для мене важливо – це бути людиною.»
 
«Коли вибухає війна, люди зазвичай кажуть: "Ну, це не може продовжитися довго, занадто це безглуздо". І справді, війна – це й надто безглуздо, що, втім, не заважає їй тривати довго.»
 
«Творити – це жити двічі.»

Немає коментарів:

Дописати коментар