Видатних письменників зазвичай
вважають вродженими одинаками – буцімто справжній геній неодмінно має бути
самотнім, тому що він або жахливий егоїст, або ж соціально неадаптований, тож
не може мати повноцінні особисті стосунки. Такий от існує стереотип. А якщо у
письменника/письменниці все ж є партнерка/партнер, часто вважається, що це має
бути хтось зовсім не схожий на нього/неї, хтось зовсім не зацікавлений у письменництві,
щоб дати можливість генію спокійно працювати й не заважати.
Однак попри конкуренцію та заздрість,
які можуть виникати у разі, якщо двоє письменників закохуються одне в одного,
люди з літературним складом розуму схильні тягнутися один до одного. Чи це два
талановитих автори, чи автор та проникливий і мудрий редактор/консультант – люди,
які мають хист до літератури, часто знаходять шлях один до одного і такі пари
бувають доволі успішними та щасливими. Такі партнерства інколи призводять до ще
більшої творчої продуктивності.
У цьому дописі до вашої уваги історії
чотирьох пар, які завдяки своїм союзам досягли чудових результатів у літературній
діяльності, хоча їхні особисті стосунки далеко не завжди були стабільними й
успішними.
Джордж Еліот і Джордж
Генрі Льюїс: геніальність письменниці Джордж
Еліот як романістки вже давно не піддається сумнівам, але одна людина вірила в
неї задовго до того, як у неї повірили інші – це її партнер Джордж Генрі Льюїс.
Сам досвідчений письменник, Льюїс працював критиком і займався філософською
діяльністю, а також публікував деякі художні твори. Однак Льюїс не був егоїстом
і попри власну літературну кар’єру, він із задоволенням розвивав письменницький
талант своєї партнерки в часи, коли жіночу кар’єру рідко сприймали серйозно.
Протягом багатьох років, які вони прожили разом (вони так і не змогли
одружитися через те, що Льюїс не зміг розлучитися зі своєю першою дружиною),
він заохочував Еліот писати. Вона почала писати романи після того, як почалися
їхні стосунки, і під час їхнього партнерства Еліот написала такі шедеври, як «Міддлмарч»
і «Сайлес Марнер». Власні романи Льюїса через це постраждали, але в період стосунків
з Еліот він зробив успішну кар’єру філософа. Літературна слава Еліот
перевершила літературну славу її партнера, однак попри це він завжди давав їй
величезну підтримку і ця пара змогла зберегти прекрасні відносини до самої смерті
Льюїса.
Френсіс Скотт Фіцджеральд і Зельда Сейр Фіцджеральд: ця
пара відома своїми бурхливими стосунками. У той час як Ф. Скотта з теплотою
згадують завдяки його знаменитому твору «Великий Гетсбі» та іншим романам, репутація
Зельди та згадки про неї здебільшого ґрунтуються на її боротьбі з психічними
захворюваннями. Відносини цих двох талановитих людей були сповнені ревнощів,
запеклих сварок і відрізнялися їхньою спільною схильністю до розпусного способу
життя, але присутність Зельди у житті Ф. Скотта все ж більшою мірою сприяла створенню його
творів, ніж заважала йому. Він часто брав уривки зі щоденника Зельди (і ніде
цього не зазначав) і включав їх у свої художні твори, і цей випадковий плагіат
зрештою викликав глибоке обурення з боку жінки. Однак попри всі негаразди її підтримка часто
була дуже цінною для його письменницької кар’єри. Попри
її гнів
через те, що він запозичав її думки й ідеї, вона все ж
дозволила йому використати частину її творчості
у його знаменитих книгах, зокрема,
саме Зельда наполягала
на назві «Великий Гетсбі» замість таких його варіантів як
«Мільйонери
та сміття» та «Від грошей одні біди», а ще жінка захищала спадщину письменника
після його ранньої смерті. Водночас Ф. Скотт Фіцджеральд жорстко критикував роман
Зельди «Врятуй мене, вальс» і змусив її переписати його, щоб мати змогу
використати їхній спільний
творчий матеріал у своїй книзі «Ніч лагідна». Попри вулканічний і часто
руйнівний характер цього шлюбу, він залишається одним із
найвидатніших літературних союзів.
Блог бібліотеки естетичного виховання імені Олександра Довженка для дорослих ЦБС Солом'янського району м. Києва
Сторінки
▼
Немає коментарів:
Дописати коментар