Сторінки

четвер, 27 червня 2019 р.

В Ірландії до бібліотеки повернули книжку, яку взяли ще 80 років тому

Це неймовірно, але в Ірландії книжку, яку взяли почитати в бібліотеці, повернули через 80 років після того, як її потрібно було віддати назад до бібліотеки.
Книжку «Біла сова» авторки Анні МП Смітсон взяли з бібліотеки міста Донегол ще 23-го липня 1937 року (!), а повернули її буквально нещодавно – через 28000 днів після того, як це потрібно було зробити згідно  з загальноприйнятими правилами. Знайшли книжку власники будинку у невеличкому ірландському містечку Фалкарра під час прибирання вдома. Деніс МакГіді, співробітник бібліотеки, до якої врешті-решт повернули книжку, сказав, що він був просто вражений, що через 8 десятиліть бібліотечна власність все ж повернулася «додому». Скільки ж усього сталося за цей час у світі!
«Я не міг повірити своїм очам у п’ятницю зранку, коли нам повернули книжку через стільки часу»   каже пан МакГіді. – «Для нас звична справа, коли книжки приносять назад із запізненням у два чи, можливо, три роки, але цей випадок унікальний.».

Не слід боятися!
Деніс МакГіді каже, що повернута книжка вважається дуже рідкісною. «Це перше видання «Білої сови» – його було опубліковано 1937 року і в той самий рік його взяли почитати, тож безсумнівно книжка була абсолютно новою, коли її взяли. Ми дивилися у системі національних бібліотек і виявилося, що перших видань цієї книжки не так багато.».

Згідно з правилами бібліотеки ще від 1930-х років, читачі повинні повертати книжки через 30 днів, а «Білу сову повернули» майже через 82 роки. У січні цього року в усіх бібліотеках Ірландії скасували штрафи за невчасно неповернені книжки. «Повернення цієї книжки слугує гарним нагадуванням кожному, хто має в себе прострочені книжки, що не треба боятися»  додає пан МакГіді.

Зараз у бібліотеці планують виставити повернуту книжку на стенді поруч із газетними вирізками періоду, коли «Білу сову» взяли з бібліотеки.

А ми в свою чергу також нагадуємо вам, що, хоча книжки і потрібно повертати до бібліотеки через чотири тижні, не соромтеся робити це пізніше, якщо вже так вийшло, що ви дуже закрутилися та забули принести позичену книжку вчасно :). Ми чекаємо!

понеділок, 24 червня 2019 р.

Чому читання трилерів може бути дуже корисним?

Коли ти відкриваєш книжку-трилер, ти чітко розумієш, що з тобою буде далі – на тебе чекає захоплююча авантюра. Хороший трилер «хапає тебе за горло», веде за собою, не відпускаючи до самого кінця історії, а інколи навіть після того, як дочитуєш твір, ти не можеш припинити думати про нього. Ось, що таке трилер.

Коли ти читаєш трилер, твоє серце починає битися швидше, тіло тремтить, тебе навіть може кинути в жар. Але ці маленькі незручності ніщо, у порівнянні з тим задоволенням, яке приносить нам твір у жанрі трилер. Насправді, переваг багато. Далі про деякі з них…

Розумова стимуляція
Трилери, детективні романи та інші види творів із фабулою, яка тримає читача в напрузі, споміж усього іншого дають нам своєрідне розумове тренування, забезпечують зарядку для мозку, стимулюючи різні його ділянки. Багато досліджень вказують на те, що під час читання наш мозок обробляє слова таким чином, що ми піддаємося віртуальній стимуляції та переживаємо події книжки так, ніби вони відбуваються насправді. Як це нам допомагає?

По-перше, це активує наш мозок. Так само як ми тренуємо своє тіло, щоб підтримувати його в гарній формі, нам необхідно тренувати і мозок, щоб підтримувати його у максимально хорошому стані. Трилери та детективи дають нам загадки, які ми повинні розгадати. Читання трилерів це щось на кшталт   смуги перешкод для мозку.

По-друге, трилери це не просто розвага. Читання це завжди навчання. Наш мозок ніби під’єднується до історії, щоб поглинути з неї інформацію, проаналізувати її та зберегти її для того, щоб звертатися до неї у майбутньому, коли в цьому виникне необхідність. Все як у комп’ютері. Це техніка, записана в нашому ДНК, що робить читання художньої літератури не тільки цікавим, але і просто необхідним.

Зняття стресу
І нехай це лунає суперечливо, але коли ми читаємо трилери – ці напружені історії, котрі пришвидшують наш пульс, ми позбавляємося від стресу. Це ніби як м’ячик для зняття стресу, тільки для мозку: ви стискаєте м’ячик, для чого вам необхідно напружити м’язи, але коли ви розслабляєтеся, виникає ефект зняття стресу. Під час читання трилерів, у вашому організмі виникають певні фізіологічні реакції, але досвід, який ви переживаєте, насправді не ваш. Події, про які ви читаєте, викликають у вас переживання, проте вони не відбуваються з вами в реальності, хоча ваш мозок реагує на них так, ніби вони відбуваються насправді. Наприкінці книжки ви отримуєте психокатарсис – очищення, звільнення, подібне тим корисним ефектам, які наступають після фізичних вправ.

Переоцінка цінностей
Трилери відбивають наші найважливіші цінності – життя, свобода та справедливість. Як сказала письменниця С’ю Графтон у вступі до видання «Найкращі американські містичні історії» 1998 року: «Кожна історія торкається межі зла та, як наслідок, проливає світло на його протилежний бік – на добро». Цей вислів письменниці стосувався містичних історій, однак те ж саме можна сказати і про жанр-побратим містерії – трилер.

Коли ми читаємо трилер, сповнений загроз для наших основних цінностей, це дає нам змогу зважити, оцінити і навіть роздивитися як під лупою свої власні цінності та зміцнити їх всередині себе. Коли добро перемагає зло, нехай навіть просто у книзі, у вас виникає відчуття поновлення справедливості, ви відчуваєте, як сили повертаються до вас і ви готові іти далі.

Зв'язок людства
Причина, з якої ми любимо трилери, це те, що вони підтверджують цінності, які нам – людським істотам – дуже необхідно час від часу підтверджувати. Герої творів – це люди, які роблять складний вибір та жертвують собою заради інших, вони є цінними членами суспільства. Трилери зміцнюють та підтверджують важливе інформативне повідомлення до кожного з нас. Справді драматичні та якісні історії-трилери можуть змінювати ставлення людей до багатьох речей та нагадувати їм, наскільки важливо інколи поступатися своїми особистими інтересами заради добробуту інших.

Читання трилерів дає нам розуміння того, хто ми є, через призму подій, що відбуваються з героями твору. Вони надихають нас відкривати краще, що є всередині нас, служити нашим родинам та суспільству, захищати наші найбільші цінності. Це дає нам змогу замислитися над тим, що дійсно важливо.

Звичайно, трилери та пригодницька література в цілому мають набагато більше переваг, ніж ті, що ми описали. Але сподіваємося, що навіть цього вистачить, щоб у вас виникло непереборне бажання взятися за прочитання якогось хорошого трилера вже сьогодні ;).

пʼятниця, 21 червня 2019 р.

Вітаємо юних читачів: екскурсія бібліотекою

Бібліотека завжди радо відчиняє двері для всіх охочих поринути у фантастичний світ літератури. Особливо ми тішимося, коли до нас приходять зовсім юні відвідувачі, які тільки знайомляться з книжками та готуються стати читачами. Цього разу до нас завітали вихованці молодшої та середньої груп школи-дитячого садку «Кияночка». Бібліотекарі провели екскурсію, мета якої полягала у тому, щоб познайомити дітей із поняттям «бібліотеки» та принципами її роботи, і, звичайно, з метою прищепити їм любов до книжок.
Знайомство з бібліотекою розпочали з абонемента. Там співробітники розповіли дітям, що кожна книжечка має своє місце, призначене тільки для неї. Що після того, як користувачі почитали книжку, вони обов’язково повинні її повернути до бібліотеки, а співробітники вже повинні поставити книжку на її «законне» місце.  Далі гостям показали книгосховище, яке вразило малечу тією великою кількістю книжок, що в ньому зберігаються.
Наступним етапом екскурсії було те, заради чого усі, власне, і приходять до бібліотеки – читання книжки. Діти уважно прослухали народну казку «Соломинка, бульбашка і личак». Після прочитання казки бібліотекарем обговорювали прослуханий матеріал та відповідали на запитання щодо суті твору. Потім на дошці діти малювали крейдою персонажів казки і надували мильні бульбашки, саме такі, як у казці :). Всі були дуже задоволені!
Після цього всі разом перейшли до затишного дитячого куточку бібліотеки, де дітям запропонували скласти казкові пазли і відгадати назву казки. До речі, вгадували казки наші юні гості одразу ж. Також грали у логічну гру «Сховай поросятко від вовка» за мотивами казки «Троє поросят».

Після ігор екскурсія перемістилася до читальної зали. Там діти розглядали книжкові виставки і «Куточок природи», який їм дуже сподобався. Звичайно ж, гостям дозволили погортати книжки, які їх зацікавили.
Далі бібліотекарі зіграли з дітьми у розвиваючу гру, спрямовану на те, щоб навчитися читати і одночасно вдосконалити свої знання про навколишній світ.
На завершення екскурсії для дітей влаштували майже справжній кінотеатр: переглядали мультик «Як Петрик П'яточкін слоників рахував». Діти були в захваті, до речі, дехто навіть зміг упізнати себе у герої мультфільму :).
Ми з нетерпінням чекатимемо на наступні зустрічі з «Кияночкою» та вихованцями й учнями інших садочків і шкіл!

вівторок, 18 червня 2019 р.

Прочитати книжку чи подивитися фільм: що ви оберете?


Якщо хтось із ваших знайомих розповідає вам про якусь ну дуже цікаву книжку, яку обов’язково потрібно прочитати, але ви знаєте, що за мотивами цієї книжки вже знято кінострічку, що ви оберете – зекономити час та подивитися фільм чи все ж таки насолодитися історією сповна і прочитати книгу? Ми б, звичайно, радили вам останній варіант. На це є кілька причин…

3 основних переваги читання книжки у порівнянні з переглядом фільму за її мотивами
  
1. Режисери можуть інтерпретувати на екрані ідеї автора твору не цілком вірно. Фільм «Сяйво» Стенлі Кубрика є одним із найпопулярніших фільмів усіх часів, проте автор книги, за мотивами якої цей фільм було знято, легендарний Стівен Кінг, залишився вкрай незадоволений тим, як творці фільму змалювали головного героя його твору, Джека Торренса. На думку Кінга, Джек Торренс у стрічці втрачає розум значно швидше, ніж у книзі. Такі ситуації трапляються тому, що кінорежисер по суті це читач, який інтерпретує задум автора книги. Це може призвести до різних результатів та вражень під час перегляду фільму та читання книжки.

2. Фільми обмежені часом. С. Кубрик відзначив той факт, що головний герой фільму «Сяйво» дійсно втрачає розум надто швидко. Це може бути пов’язано з тим, що у кінострічці події потрібно зобразити протягом якихось двох годин, а це часто призводить до необхідності «викидати» важливі моменти із книжки-оригіналу.

3. Книга створює більш тісний зв'язок із героями. Читаючи книгу, ви не просто дізнаєтеся, про що герої думають у кожній окремій ситуації, ви також дізнаєтеся багато цікавих деталей про самих персонажів. Яскравим прикладом цього є «Гаррі Поттер». Ті, хто тільки дивилися фільми про юного чаклуна, не знають багатьох дуже важливих речей, описаних у книзі.

Коли з’явилася перша кіноадаптація книжки?
Перший фільм, заснований на книзі, було знято 1900 року і це був «Спантеличений Шерлок Холмс». З того часу твір про знаменитого детектива отримав безліч кіноадаптацій. Нижче наводимо перелік також інших кінострічок, знятих за мотивами популярних книжок:
- «Аліса в Країні Чудес»
- «Гаррі Поттер»
- «Володар перснів»
- «Хрещений батько»
- «Анна Кареніна»
- «Сяйво»
- «Втеча з Шоушенка»
- «Мовчання ягнят»
… і тисячі інших творів. Як бачите, кіноадаптації варіюються від тих, що засновані на класичних книжках, до сучасних фантастичних творів і навіть детективів і романів-жахів.

У своєрідній дуелі між читанням книжок та переглядом фільмів, що на них засновані, книжки завжди перемагають. Історію, яку ви читаєте у книзі, ви сприймаєте, як пряме повідомлення від автора до вас, тобто між вами та автором немає жодних посередників, а персонажі у книзі представлені так, як цього хотів саме автор твору-оригіналу. У фільмах же часто пропускається багато важливих моментів, а інколи і взагалі задум автора в цілому трактується не зовсім вірно. Отже, незважаючи на усі переваги сучасних технологій, які застосовуються в кіно, та при всій повазі до кіномистецтва, ми переконані, що коли вибір постає між книгою та фільмом, заснованим на ній, книжка точно краще :).

пʼятниця, 14 червня 2019 р.

Чому паперові книжки кращі за електронні?


Всі знають, що читання це справа дуже корисна. Проведено багато наукових досліджень, котрі доводять, що читання протягом усього життя може сприяти запобіганню психічних захворювань. Крім того, що читання допомагає нам тримати себе у гарній формі в ментальному сенсі, адже, читаючи, ми постійно поповнюємо запаси своїх знань, воно також здатне робити людину більш співчутливою.

 Але є один момент, який багато людей не беруть до уваги – це те, як саме ми читаємо. Уявіть собі, спосіб, у який людина читає, справді може впливати як на психічне, так і на фізичне здоров’я. У сучасному світі, який став дуже розвиненим у технологічному плані, традиційні паперові книжки все частіше заміщуються електронними пристроями для читання. Люди вважають, що читати друковану книжку не практично. Проте, навіть за наявності усіх технологій, що нас нині оточують, у читанні захоплюючого літературного твору з книжки у паперовій обкладинці є щось дуже особливе та водночас дуже просте, щось таке, чого не може нам дати електронна книжка. На відміну від електронних приладів, паперова книжка не має жодних відволікаючих моментів. Ви можете повністю сконцентруватися на історії, яка розгортається перед вами на сторінках традиційної паперової книги. А от читаючи з електронного приладу, ви не захищені від текстових повідомлень у месенджерах, від електронних листів, повідомлень від соціальних мереж і т. д.

Читаючи з приладу, замість того, щоб повністю розслабитися й насолоджуватися чудовим твором, ви постійно отримуєте нагадування про своє метушливе реальне життя і тому вам ніколи не вдасться повністю перенестися у сюжет. Це, в свою чергу, спонукало багатьох науковців ретельно дослідити різницю між читанням за допомогою електронної книжки і читанням за допомогою книжки паперової. Чимало досліджень виявило, що читання книг у паперових обкладинках має цілу низку переваг над читанням їхніх електронних аналогів. Однією із дуже суттєвих переваг є той факт, що традиційні книжки жодним чином не заважають сну людини. Але це далеко не все…

Ви можете пропустити важливу інформацію
2014 року було проведено дослідження, яке встановило, що читачам, котрі використовують пристрої Kindle, тощо, значно важче пригадати події та сюжети творів, на відміну від читачів, які надають перевагу паперовим книжкам. Крім того, люди, які читали з електронних книг, не демонстрували підвищення рівня своєї здатності до співчуття у реальному житті. Вчені припускають, що фізичний зв'язок із книгою в паперовій обкладинці дає читачам реально відчутну єдність із історією, яка розгортається у них перед очима.

Крім того, оцифрування літератури часто призводить до того, що вона стає роздробленою: твори в електронних книжках часто містять електронні посилання та інші відволікаючі моменти, які відривають читача від твору, адже він, переходячи за цими посиланнями, починає блукати просторами інтернету і може взагалі забути про історію, яку нещодавно читав. Було доведено, що для того, щоб інформація добре зберігалася у мозку людини, її потрібно читати протягом тривалого часу, спокійно та без відволікання.

Електронні книжки заважають гарному сну
Одне із досліджень, проведених науковцями Гарвардського Університету, визначило, що читання електронної книги перед сном зменшує виділення дуже важливого гормону мелатоніну. Через таке зменшення виділення мелатоніну людям потім потрібно значно більше часу для засинання або ж їхній сон стає набагато менш міцним, в результаті чого наступного дня людина відчуває втому. Вважається, що це пов’язано зі світлом, яке випромінюється з пристрою і світить прямо в очі читачеві. І тут ми знову бачимо велику різницю з паперовою книжкою, читаючи яку, очі людини контактують виключно зі світлом у кімнаті, яке не б’є в очі. Вченими доведено, що дефіцит сну може навіть призводити до збільшення ризику виникнення онкологічних захворювань, цукрового діабету, надмірної ваги і захворювань серцево-судинної системи. Водночас доведено, що читання з традиційних книжок допомагає людям спати значно краще у зв’язку з тим, що читання без відволікання здатне, так би мовити, «очистити» свідомість людини від стресів повсякдення.
Екран дорівнює стрес
Читання може допомогти людині зняти стрес значно швидше, ніж випита чашка чаю, енергійна піша прогулянка або прослуховування музики. Принаймні на це вказують висновки дослідження, проведеного 2009 року. Коли вчені почали міряти напругу в м’язах і частоту пульсу, вони встановили, що люди почали розслаблятися всього за шість хвилин після того, як почали читати. Та, на жаль, ці позитивні моменти пов’язані тільки з читанням паперових книжок. Насправді, використання електронного пристрою може суттєво підвищити рівень стресу людини :(

Регулярне використання електронних книжок перед сном вчені пов’язують із підвищенням рівня стресу, розвитком депресії та постійним відчуттям втоми у молоді. Постійне використання технологій здатне порушувати добовий біоритм людини та зменшувати тривалість концентрації уваги. Отже, замість того, щоб допомогти вам втекти від стресу (чи хоча б відпочити від нього), електронна книжка навпаки створює сприятливе середовище для нових стресів.
 Підбиваємо підсумки
Можливо, комусь здасться старомодним читати традиційну паперову книжку, за допомогою якої можна повністю заглибитися в історію, але така книжка насправді є досить корисною для загального стану здоров’я. Тренди та мода це прекрасно і ми згодні, що всьому свій час та місце, проте ніщо не зможе замінити відчуття сторінок книжки під кінчиками пальців або приємного відпочинку під час сновидінь, навіяних романом, який ви читали перед сном.

Безперечно, технології сильно розвинули нас, як суспільство, але в той самий час вони чинять нам шкоду. Та боротися із побічними ефектами технологічного прогресу ми можемо дуже просто – беремо звичайну паперову книжку та вирушаємо у ментальну подорож.

середа, 12 червня 2019 р.

Як обрати наступну книжку для прочитання?

Якщо ви справжній книголюб, у вашому читацькому житті може настати момент, коли вам буде дуже важко вирішити, що почитати далі. Чи має це бути якийсь грандіозний роман, відзначений міжнародною літературною нагородою? Чи, можливо, це має бути щось із переліку останніх бестселерів? А, може, це буде якийсь абсолютно маловідомий твір, обраний випадково?

Із прочитанням кожної нової книжки життя справжнього книголюба може суттєво змінюватися, тому до вибору книг потрібно ставитися відповідально :) Але як же все-таки обрати? Пропонуємо розглянути кілька простих варіантів.

ПОПРОСІТЬ БІБЛІОТЕКАРЯ ДАТИ ВАМ КНИЖКУ НА ЇЇ/ЙОГО ВИБІР
З вами трапляється так, що ви йдете до бібліотеки з наміром взяти якусь конкретну книжку, а повертаєтеся звідти із цілою купою книжок? Потім вам важко визначитися між усіма тими книжками, які ви взяли, адже через певний час їх обов'язково потрібно повернути. Спробуйте скористатися порадою бібліотекаря, щоб звільнити себе від необхідності розриватися між великою кількістю різних творів. Розкажіть бібліотекарю про свої вподобання і він неодмінно підбере щось саме для вас.
ЗАВІТАЙТЕ НА ЛІТЕРАТУРНІ ПОРТАЛИ
В наш час існує багато сайтів, блогів та груп у соціальних мережах, присвячених літературі. Там вам запропонують вибір із усіх можливих жанрів. Просто використовуйте хештеги, наприклад такі як #література, #новікнижки, #щозаразчитають, #книжковийсвіт і т. д., і ви одразу побачите назви книг, які зараз активно обговорюються в інтернеті. Завжди цікаво прочитати популярну книжку та побачити, чи була вона варта усього того галасу, що навколо неї здійнявся.

СКОРИСТАЙТЕСЯ ЩОМІСЯЧНИМИ ПІДПИСКАМИ
Останнім часом все популярнішими стають щомісячні сервіс-підписки. Що це таке? Після оформлення заяви на таку літературну підписку, ви щомісяця одержуватимете посилку, в якій зможете знайти кілька книжок на вибір співробітників таких сервісів. Якщо ви любите сюрпризи, така послуга точно для вас ;) У книжкових боксах-сюрпризах можна знайти твори практично будь-якого жанру й категорії – в тому числі і книги для дітей. До того ж, у посилки ще кладуть різні приємні доповнення. Ціни на такі підписки варіюються, тож шукайте варіанти саме для себе.
ДОЗВОЛЬТЕ ДРУЗЯМ ОБРАТИ ДЛЯ ВАС НАСТУПНУ КНИЖКУ
Хто знає вас краще за близьких друзів? Вони точно знають, що ви любите, в тому числі і в літературі. Так чому б не скористатися їхніми рекомендаціями? Ще можна просто зайти в гості до друга та взяти якусь книжку з його полиці самостійно (звичайно, з дозволу господаря :)). Раніше і взагалі було модно обмінюватися «домашніми бібліотеками», це і просвітницьку користь мало, і дружбу зміцнювало.

ПРИЄДНАЙТЕСЯ ДО РЕАЛЬНОГО АБО ОНЛАЙН КНИЖКОВОГО КЛУБУ
Книжкові клуби це круто, тому що різноманіття смаків членів таких клубів надасть вам набагато більший вибір книжок, ніж ви могли собі уявити. Існують книжкові клуби, присвячені конкретним темам. Членство у таких клубах небезкоштовне, але вони допомагають заводити нові цікаві знайомства, долучатися до захоплюючих дискусій із людьми, які читають ту ж саму книжку, що і ви.

Ми у бібліотеці завжди чекаємо на вас і готові також порадити щось цікаве.

понеділок, 10 червня 2019 р.

Поради, які допоможуть вам прищепити дитині любов до книжок

Від того, як саме батьки читають своїм малим діткам, може суттєво залежати те, наскільки діти у майбутньому любитимуть книжки та наскільки охоче вони вчитимуться читати самостійно. У цьому дописі пропонуємо вашій увазі деякі прості дії, які можуть стати вам та вашій малечі у пригоді.

Читайте книжки, що містять багато ілюстрацій
Найменш корисними книжками для дітей віком до п’яти років є ті, в яких дуже мало ілюстрацій. У порівнянні з ілюстрованими книжками, вони дають не так багато тем для обговорення, яке є критично важливим для розвитку дитини. Що більше картинок у дитячій книжці, то цікавішою вона є для вашого малюка. Дитина охоче буде обговорювати з вами те, що вона бачить на ілюстрації до тексту, який ви їй читаєте, і краще розумітиме, про що йдеться у цьому тексті.

Ставте запитання на основі ілюстрацій
Діти віком від 16-ти до 24-х місяців щоденно поповнюють свій словниковий запас більше, ніж у будь-якому іншому віці. Найперші та найпростіші слова для вивчення за допомогою книжкових ілюстрацій це іменники, як то «собака», «дерево» і т. п. Якщо на картинці у книжці ви бачите собаку, поставте своїй дитині такі запитання: «Ти бачиш собачку?», «Якого кольору ця собачка?», «Що собачка робить?» і т. д. Ці базові знання іменників допомагають дітям швидше додавати до свого словника інші частини мови. Незабаром просто «собака» стане «чорною собакою», а потім це вже буде речення на кшталт: «Чорна собака біжить». Малі діти дуже кмітливі і, якщо правильно займатися їхнім розвитком, вони хапатимуть нові знання дуже швидко. І ілюстровані книжки в цій справі стануть для вас незамінними помічниками.
Обіймайте своє маля під час читання
Обійми допоможуть вашій дитині асоціювати читання з відчуттям близькості та комфорту. У майбутньому це допоможе вашій дитині почуватися більш упевнено під час читання вголос перед усім класом у школі, адже дуже часто діти цього соромляться.

Читаючи, діліться з дитиною простими й очевидними речами
Звертайте увагу дитини на те, що ви, як людина доросла, сприймаєте як належне. Скажіть дитині ім’я автора книжки; розкажіть якісь факти про життя та діяльність автора; покажіть дитині, як правильно тримати книжку; продемонструйте, як потрібно читати речення зліва направо; і покажіть, як гортати сторінки. Ці елементарні читацькі знання допоможуть дитині почати читати самостійно, коли вона буде до цього готова.

Проводьте паралелі між книжковими сюжетами й реальним життям
Якщо ви, наприклад, читаєте своїй дитині історію про те, як дівчинка прийшла до крамниці за покупками, залучіть дитину до розмови про те, як ви разом із нею ходили до крамниці, детально пригадайте, як це було. Задайте дитині запитання, що вимагають розгорнутої відповіді (хто, що, де й чому) – це допомагає дітям віком від трьох років вчитися будувати діалог та оповідати історії. Співвідношення книжкового сюжету з реальною ситуацією, котра відбулася з вашою дитиною, допоможе їй краще запам’ятати історію з книжки та нові слова, які вона почула.

Використовуйте читання для ініціювання бесіди
Насправді, не має значення, чи прочитаєте ви своїй дитині всю книжку до кінця, чи ні; що дійсно важливо, це те, як проходить ваше спілкування з дитиною під час читання. Якщо батько/мати охоче відповідає на запитання дитини (навіть якщо здається, що ці запитання ніколи не закінчаться) та використовує у спілкуванні з дитиною стиль «питання-відповідь», це сприяє розвиткові когнітивних навичок малюка, а також соціальному розвиткові, який є просто необхідним для пристосування до життя у реальному світі. Задавайте запитання на основі ілюстрацій і таким чином розпочніть бесіду.

Не бійтеся імітувати голоси або видавати смішні звуки під час читання
«Хлясь!», «Бабах!», «Му-у-у-у!» – промовляння таких звуконаслідувальних слів може викликати у дорослих певний дискомфорт та сором, проте вашій дитині необхідно їх чути (і малечі неодмінно буде дуже цікаво побачити вас смішним)! Різноманіття звуків та голосів може сприяти ранньому розвитку грамотності дитини, адже в майбутньому це допоможе дитині краще розпізнавати фонеми або звукові блоки, які формують довші слова. Розпізнавання та прослуховування цих звукових блоків допоможе дитині у правильній вимові повних слів.

Придбайте інтерактивні книжки для дитини віком до 2-х років
Книжки з об’ємними картинками, книжки-панорами та текстуровані книжки є дуже корисними для інтерактивного читання або для дітей, яким складно довго концентрувати на чомусь увагу, адже такі книжки допомагають викликати інтерес у дитини та підтримувати його протягом якогось часу. Спробуйте прочитати своєму малюку хоча б одну інтерактивну або текстуровану книжку, перш ніж починати читати їй звичайну ілюстровану книжку.
Просіть дитину дати свої прогнози щодо розвитку подій у книжці
«А як ти вважаєш, що буде з мишеням, після того як воно вчинить розгардіяш?», «Куди на твою думку Аліса потрапить далі?». Прохаючи дитину передбачити, що відбудеться далі у книжці, або пригадати, що трапилося в історії раніше, ви полегшуєте дитині процес навчання читати самостійно. В майбутньому, коли дитина почне сама читати більш об’ємні книжки, їй буде простіше пригадувати, на чому вона зупинилася минулого разу.  Ці основні навички роблять читання більш захоплюючим (хто ж із дітей не любить вигадувати, чим закінчиться історія?) та допоможе вашій дитині стати кращим оповідачем у подальшому.

Використовуйте ілюстрації для вивчення з дитиною кольорів, форм та основ рахування
Вміння рахувати таке ж важливе, як і вміння читати. Насправді, по пам’яті рахувати від одного до десяти це одна справа для дитини, і зовсім інша справа вміти розпізнавати й розуміти форми, кольори та числа у реальному світі. Розмови під час читання книжок, такі як «Скільки яблук у кошику?», допомагають дитині розуміти числа, і це неодмінно матиме велику користь для дитини у школі.

Підлаштовуйтеся під свою дитину
Якщо ви будете змушувати свою дитину сидіти спокійно та читати, вона почне сприймати читання, як покарання. Це дуже погано. Краще відпустіть ситуацію та підлаштуйтеся під рівень концентрації уваги своєї дитини. Коли малюку набридає читання, нехай трохи побігає по кімнаті, але за кілька хвилин запропонуйте йому повернутися до книжки. Не кидайте книжку, коли дитині стає нудно і вона тікає. Дозвольте їй відволіктися, але самі продовжуйте читати, ніби то самі собі, при цьому коментуйте історію. Найчастіше в таких випадках дітям стає цікаво і вони самі повертаються до читання.

пʼятниця, 7 червня 2019 р.

Читаємо та співаємо



Зустрічі з письменником В’ячеславом Купрієнко завжди проходять весело та гучно :) Після цікавенної презентації книжки наш гість залюбки співав разом із аудиторією, яка шкидко підхоплювала його пісні.

Бібліотечний розгардіяш продовжується :)

Минулого тижня ми вже розповідали вам про неймовірну зустріч наших користувачів із письменником та автором власних пісень В’ячеславом Купрієнко, який провів надзвичайно цікаву презентацію своєї дитячої книжки «Мишасько і розгардіяш» у бібліотеці. І от маленький мрійник Мишасько разом зі своїм творцем знову завітали до нас, щоб познайомитися з учнями школи «Ерудит» і вихованцями дитячого садочку «Веселинка».
В’ячеслав Купрієнко розпочав знайомство з дітьми з розмови про мрії та театрального читання історії «Мишасько-мрійник» зі своєї  книжки. Аудиторія була у захваті від стилю спілкування та читання автора. Чудова взаємодія зі слухачами, гумор та дотепність у поєднанні з розповідями про різні цікаві факти з життя, про які, власне, йдеться у книзі.
Вже традиційно письменник після прочитання історії «Чарівна водяна кулька» запропонував усім охочим показати смішні личка через велику лупу. І хто б сумнівався, що тих, хто бажає покривлятися, виявиться дуже багато :).
Далі, в контексті історії про мильну бульбашку, автор книжки запропонував дітям та вчителям робити справжні мильні бульбашки. Було дуже весело!
Цього разу В’ячеслав потішив не тільки гостей зустрічі, але й бібліотекарів. Автор зачитав уривок із книжки під назвою «Справжнісінька правда», в якій йдеться про бібліотеку. Коли письменник емоційно читав про те, як Мишасько електризується, коли захопливо читає цікаву книжку, діти уважно слухали та щиро сміялися. А історія про Сову-бібліотекарку викликала непідробні посмішки і в дорослих слухачів, а особливо у самих бібліотекарів.
Після презентації книжки В’ячеслав Купрієнко разом із дітьми співали веселі пісні. Хітом, як і минулого разу, стала пісня про Дракошу. Потім дуже гучно та радісно хором співали пісню про таксу та пісню про першокласницю. Діти та дорослі швидко запам’ятовували тексти та охоче підспівували.
Наприкінці зустрічі, після спільного фото на пам'ять, автор підписав книжки усім бажаючим та запропонував після прочитання вигадати власні історії про Мишаська.
Ще раз висловлюємо подяку В’ячеславу Купрієнко за такі жартівливі та водночас пізнавальні презентації! Чекаємо на нові книжки та візити автора до бібліотеки.

вівторок, 4 червня 2019 р.

Піднімаємо настрій нашим бійцям смачним домашнім обідом

Громадська ініціатива "Недільний обід у шпиталі" утворилася з метою підтримки бійців, які постраждали у зоні проведення ООС, а тепер перебувають на лікуванні у військовому шпиталі.
https://www.facebook.com/groups/217293841949267/

Зробимо світ людянішим!!! ;)💓


Міжнародний день безневинних дітей – жертв агресії


19-го серпня 1982 року Генеральна Асамблея ООН заснувала традицію щороку 4-го червня відзначати Міжнародний День безневинних дітей – жертв агресії. Таке рішення було пов’язане з актами агресії Ізраїлю, жертвами яких стала величезна кількість безневинних дітей Палестини та Лівану. Проте згодом ідея цього Дня розширилася до мети звернути увагу суспільства на той біль, від якого страждають діти в усьому світі, котрі є жертвами фізичного, морального та емоційного насилля. Цей День підтверджує намір ООН захистити права дітей. Ми маємо усвідомлювати, що діти, котрі вимушено перебувають у зоні бойових дій – це діти, позбавлені сьогодення з вини дорослих.

Міжнародний День безневинних дітей – жертв агресії відзначається у річницю першого нападу ізраїльської авіації на низку населених пунктів Лівану, котрий було здійснено 4-го червня 1982 року. В результаті того нальоту загинуло багато мирних мешканців, серед яких були діти. На жаль, у локальних конфліктах, що виникають у різних куточках світу, гине безліч дітей. У деяких країнах діти і взагалі змушені брати до рук зброю та воювати разом із дорослими, хоча вони часто навіть не розуміють, за що саме воюють. І досі не віриться, але і наша держава також перебуває у стані воєнного конфлікту. На сході України, починаючи з 2014 року, загинуло та було поранено дуже багато дітей. Величезна кількість населення Донбасу, споміж якого, звичайно, також багато дітей, вимушено покинула свої рідні домівки та, отримавши статус біженців, переїхала в інші регіони країни. Тому ми з вами повинні якомога частіше замислюватися про проблеми дітей, які стали жертвами агресії дорослих, і думати, як цим проблемам зарадити.

Жахлива реальність полягає у тому, що під час виникнення збройних конфліктів найбільше від наслідків бойових дій страждають найбільш вразливі члени суспільства – діти. Наводимо перелік найрозповсюдженіших правопорушень, що вчиняються проти неповнолітніх: вербування та використання дітей у воєнних діях, убивства, сексуальне насилля, викрадення, напади на навчальні та медичні заклади.

Саме для того щоб нагадати про те, що під час війн гинуть не тільки військовослужбовці, ООН заснувала Міжнародний День безневинних дітей – жертв агресії.

Однак діти страждають та гинуть не тільки у зоні бойових дій. Останніми роками в різних країнах відбулася ціла хвиля терористичних актів, під час яких загинуло і багато безневинних дітей. Часто неповнолітні стають жертвами власних батьків. Це страшно усвідомлювати, але інколи самі батьки піддають своїх дітей фізичному та сексуальному насиллю. Також наразі складна ситуація і в школах, адже ми часто чуємо про випадки булінгу, напади цілих груп неповнолітніх на своїх однокласників. Великою проблемою в цих випадках є те, що діти, котрі стають жертвами, дуже часто, приховують те, що над ними знущаються, а отже допомогти їм просто неможливо.

Ми, дорослі, маємо робити усе для того, щоб захистити дітей від насильства, щоб сприяти міжнародному гуманітарному праву та правам людини, та зокрема дітей. Ми повинні робити усе можливе для того, щоб притягувалися до відповідальності ті, хто порушують права дітей.

Слід пам’ятати, що діти потребують нашої любові та захисту.